søndag den 21. juni 2009

Reklamer


En søndag morgen...



...I sengen med reklamer




Det er lykken

Det er så lidt der skal til,
det eneste der skal til,

Det var en dejlig morgen, bortset fra at vi endnu ikke har fået hentet et nyt Nej Tak reklame skilt. Det burde egentlig forbydes. Altså reklamerne. Alle de ressourcer der bliver brugt, og kemikalier og jeg ved ikke hvad.
Det er noget der et par gange har undret mig den sidste tid. Alt det emballage, som alt fra frugt og grønt til legetøj er pakket ind i. Der er så meget snak om miljø og global opvarmning, og det kan godt være det i det store er småting, men mange bække små gør en stor å. Så forstår jeg ikke hvorfor man ikke forbyder al overflødig og unødvendig belastende emballage.

Nå men tilbage til den dejlige morgen og dag.
Det er vidunderligt hver morgen at blive vækket af en der pludrer og smiler stort til en, selvom man måske godt liiige kunne sove lidt længere. Man kan ikke andet end at blive glad og smile tilbage. Og taknemmelig, taknemlighed, taknemlighed. Husk det nu ALLESAMMEN. Vi skal huske hver eneste dag at vi ikke må tage noget for givet.

Eftermiddagen tilbragte vi i zoologisk have, og når jeg nu ser tilbage på dagen nu og tænker over hvad den bedste oplevelse idag var. Så var det imorges i sengen med de rablende reklamer.
Det er imponerende at se dyrene i zoologisk have ( også lidt trist, fordi de har så lidt plads i forhold til deres natur) men noget jeg lagde mærke til var alle de utilfredse børn. Over stimulerede, pylrede og kede af det. Og så var det at jeg tænkte, at det måske nok er for børnenes skyld at forældrene er taget derhen, men rent faktisk tror jeg de fleste af børnene ville have haft en meget lykkeligere dag hjemme, sammen med deres forældre. Hvor der kunne blive slappet af, spillet bold og bare have samvær med nærværende forældre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar